Zadania na Umiemy informatykę

Poniższy diagram przedstawia przydatność zastosowania poszczególnych zadań dla różnych kategorii wiekowych:

Zadania dla języka Python

Python jest obecnie najczęściej używanym językiem na początkowym etapie nauczania programowania i dlatego w Umiemy informatykę kładziemy na niego duży nacisk.

Programowanie w Pythonie

  • Podstawowe ćwiczenia polegające na samodzielnym napisaniu kodu.
  • Programowanie bezpośrednio w przeglądarce z automatyczną kontrolą rozwiązania.
  • Zadania ukierunkowane głównie na pracę z tekstem i liczbami.
  • Idealne jako zadania domowe.
  • Przykładowe zadanie

    Żółw Python

    • Ćwiczenia podobne jak w przypadku programowania podstawowego w Pythonie, z tą różnicą, że wykorzystują malowanie obrazków za pomocą żółwiej grafiki.
    • Idealne jako zadanie domowe.
    • Przykładowe zadanie

Decydowanie, Wyjście programu, Rozumienie programów

  • Ćwiczenia idealne do wstępnego zapoznania się z nowymi koncepcjami programowania.
  • Krótkie fragmenty kodu. Zadanie polega na zadecydowaniu, co robią.
  • Przykładowe zadanie

Programowanie graficzne

Dla całkowicie początkujących programistów tradycyjnie używa się różnych form programowania graficznego.

Strzałki

  • Zadanie cieszące się wielką popularnością. Odpowiednie również dla małych dzieci, ale nie pogardzi nimi nawet osoba dorosła.
  • Zadanie o charakterze logicznym, które może służyć jako rozgrzewka i trening myślenia algorytmicznego.
  • Przykładowe zadanie

Żółwia grafika i ProgMalowanie

  • Atrakcyjne zadania programistyczne, rysowanie obrazków za pomocą bloków.
  • Obszerny zbiór przykładów, który łączy elementy ćwiczeń z matematyki (kąty, odległości).
  • Idealne jako zadanie domowe.
  • Przykładowe zadanie 1, Przykładowe zadanie 2

Robotanik

  • Konstruowanie programów dla robota przy pomocy prostych bloków graficznych.
  • Z pozoru proste zadanie, w którym nie brakuje też bardzo trudnych ćwiczeń (np. na użycie rekurencji).
  • Idealne do przyciągnięcia uwagi uzdolnionych uczniów.
  • Przykładowe zadanie

RoboArena

  • Konkurencyjna gra programistyczna, możliwość grania przeciwko komputerowi jak i przeciwko wielu graczom.
  • Nadaje się do urozmaicenia nauki, do wykorzystania bezpośrednio na lekcji.
  • Przykładowe zadanie
NAPISZ DO NAS

Jesteś w kropce?

Najpierw przejrzyj najczęściej zadawane pytania:

FAQ Instrukcje dla rodziców Instrukcje dla nauczycieli

Czego dotyczy wiadomość?

Wiadomość Treści Sterowanie Logowanie Licencje