Dla nauczycieli
Rejestracja i aktywacja
Zarządzanie klasami
Jak oceniamy: odznaki i gry
Narzędzia do nauki
Instrukcje wideo
Wybór ćwiczeń
Zadania na Umiemy matematykę
Decydowanie
- Idealne jako "rozgrzewka" lub "szybka powtórka".
- Przejrzyste i łatwe sterowanie: wybór poprawnej odpowiedzi z dwóch. Sterowanie za pomocą ekranu dotykowego lub strzałek na klawiaturze.
- Bardzo szeroki zakres tematyczny.
- Łatwiejsze od pozostałych ćwiczeń, wystarczy rozpoznać poprawną odpowiedź, nie trzeba wymyślać jej samemu.
- Przykładowe zadanie 1, Przykładowe zadanie 2
Wpisywanie odpowiedzi oraz zadania tekstowe
- Idealne jako zadanie domowe.
- Poprawną odpowiedź (najczęściej wynik działania) wpisujesz na klawiaturze lub "kalkulatorze" dotykowym.
- Dogłębniejsze ćwiczenie niż Decydowanie, wynik trzeba obliczyć samemu, nie można go zgadnąć.
- Przykładowe zadanie 1, Przykładowe zadanie 2
Memory
- Atrakcyjne zadanie do uniwersalnego stosowania.
- Szukanie pasujących do siebie par. Nie jest to jednak klasyczna gra memory, gdyż karty nie są zasłonięte.
- Łatwe sterowanie za pomocą myszki lub ekranu dotykowego.
- Podczas rozwiązywania zadania stopniowo odsłania się obrazek, co podoba się zwłaszcza młodszym dzieciom.
- Podobnie jak w przypadku Decydowania wystarczy „rozpoznać” poprawną odpowiedź. Ćwiczenie to posiada jednak więcej opcji do wyboru, przez co jest bardziej wymagające poznawczo i nie umożliwia łatwego odgadnięcia odpowiedzi.
- Użyte przykłady są często w pewien sposób podobne do siebie (np. "3+(4-2)", "3-(4-2)", "3-(4+2)"), dzięki czemu uczeń ma możliwość porównywania i uświadomienia sobie różnic.
- Zadanie przykładowe 1, Zadanie przykładowe 2
Przesuwanie
- Atrakcyjne zadanie do uniwersalnego stosowania.
- Łatwe sterowanie polegające na przesuwaniu kart w odpowiednie miejsca na obrazku.
- Niektóre z zadań zawierają w sobie element "zadania logicznego" – należy rozmieścić wszystkie karty w taki sposób, aby rozwiązanie jako całość miało sens.
- Przykładowe zadanie 1, Przykładowe zadanie 2
Krok po kroku
- Poszczególne przykłady składają się z kilku osobnych kroków (rozwiązanie w formie wyboru poprawnej odpowiedzi z dwóch, podobnie jak w przypadku Decydowania).
- Przeznaczone przede wszystkim do zapoznania się z tematyką, uczniowie mają możliwość poznania wzorcowych rozwiązań zadań.
- Poszczególne pytania są stosunkowo łatwe, jednak zadanie wymaga koncentracji – przez cały czas uczeń musi śledzić proces rozwiązywania. Zadanie szczególnie nadaje się do rozwiązywania "na spokojnie".
- Przykładowe zadanie
Zadania logiczne
- Sokoban, Kulki, Strzałki, Krzyżówka binarna, Skakanie numeryczne
- Mniej i bardziej znane zadania logiczne o różnym stopniu trudności od tych najłatwiejszych, aż po bardzo skomplikowane.
- Idealnie nadają się jako urozmaicenie lekcji – zadania są zabawne, lecz dzięki mocnemu naciskowi na myślenie logiczne nadają się również do wykorzystania w procesie nauczania.
- Można je również wykorzystać jako bonus dla zdolnych uczniów, znajdziemy bowiem wśród nich mnóstwo trudnych zadań, od których nawet ekspertom zagotuje się w głowie...
Gry na szybkość (Strzelanie, Roboty, Tetris, Potworki)
- Służą głównie jako urozmaicenie lekcji.
- Wykorzystują ten sam typ pytań jak Decydowanie (wybór poprawnej odpowiedzi), liczy się jednak szybkość odpowiedzi.
- Kładzenie nacisku na szybkość ma również sens z punktu widzenia pedagogiki – prowadzi do automatyzacji i płynniejszego wykorzystania wiedzy.
Gry wieloosobowe (Wyścigi, Terytoria, Drużynówka, Celowanie)
- Służą głównie jako urozmaicenie lekcji.
- Ten sam typ pytań jak w przypadku Decydowania (wybór poprawnej odpowiedzi) z akcentem na szybkość odpowiedzi.
- Gracze współzawodniczą ze sobą, śledząc nawzajem swoje wyniki.