Opieramy się na badanich naukowych
Systemy wchodzące w skład platformy Umiemy to są tworzone oraz nieustannie udoskonalane w oparciu o doświadczenia z badań naukowych prowadzonych na Wydziale Informatyki Uniwersytetu Masaryka w Brnie (Rep. Czeska). Poniżej prezentujemy listę wybranych publikacji, które dotyczą projektu bezpośrednio. Pozostałe publikacje można znaleźć na stronie internetowej grupy badawczej Adaptive Learning.
Publikacje naukowe
Stopień opanowania
W swoich badaniach szczególną uwagę poświęcamy analizie kryteriów tzw. „stopnia opanowania“, który wykorzystywany jest w wielu ćwiczeniach w systemach Umiemy: rzutują one na zdobywanie „medali” oraz zaliczanie zadań domowych.
- Analysis and Design of Mastery Learning Criteria. R. Pelánek, J. Řihák, New Review of Hypermedia and Multimedia, 2018.
- Conceptual Issues in Mastery Criteria: Differentiating Uncertainty and Degrees of Knowledge. R. Pelánek, Artificial Intelligence in Education, 2018.
- Experimental Analysis of Mastery Learning Criteria. R. Pelánek, J. Řihák. User Modelling, Adaptation and Personalization, 2017. „best paper award“
Pozostałe analizy
- Exploring the Utility of Response Times and Wrong Answers for Adaptive Learning. R. Pelánek, Learning@Scale, 2018.
Analiza błędnych odpowiedzi oraz czasów rozwiązań z systemów Umíme česky, Umíme matiku oraz Umíme anglicky. - Measuring Similarity of Educational Items Using Data on Learners' Performance. J. Řihák, R. Pelánek. Educational Data Mining, 2017.
Analiza metod określania podobieństwa elementów, w artykule przeanalizowano m.in. dane z Umíme česky. - Bayesian Knowledge Tracing, Logistic Models, and Beyond: An Overview of Learner Modeling Techniques. R. Pelánek. User Modeling and User-Adapted Interaction - The Journal of Personalization Research, 2017
Artykuł przeglądowy poświęcony technikom analizy danych oraz modelowania uczniów, stanowiących istotny element w procesie opracowywania systemów edukacyjnych. - Student Modeling Based on Problem Solving Times. R. Pelánek, P. Jarušek. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 2015.
Artykuł przedstawia analizę danych pochodzących z zadań matematycznych i logicznych, wykorzystywanych obecnie w systemie Umíme matiku.