Ćwiczenia na Umiemy polski

Uzupełnianie

  • Tradycyjne ćwiczenia ortograficzne (i nie tylko).
  • Przejrzyste i łatwe sterowanie: wybór poprawnej odpowiedzi z dwóch. Sterowanie za pomocą ekranu dotykowego lub strzałek na klawiaturze.
  • Większość przykładów dysponuje komentarzem.
  • Przykładowe zadanie

Dyktanda

  • Nazwa zadania jest raczej "reliktem historii", gdyż w rzeczywistości chodzi o zadanie polegające na uzupełnianiu (wybór poprawnej odpowiedzi z dwóch) dłuższego tekstu.
  • Przykładowe zadanie

Analizy

  • Specjalistyczne ćwiczenie z zakresu morfologii i budowy zdań.
  • Oznaczanie słów w zdaniach (lub fragmentów słów lub zdań) zgodnie z podaną kategorią.
  • Łatwe sterowanie za pomocą klikania myszką lub ekranu dotykowego.
  • Przykładowe zadanie

Segregowanie

  • Segregowanie słów według kategorii.
  • Łatwe sterowanie za pomocą przeciągania myszką. Wymaga jednak większego ekranu, na smartfonach może być nieczytelne.
  • Przykładowe zadanie

Memory

  • Szukanie pasujących do siebie par. Nie jest to klasyczna gra memory, gdyż karty nie są zasłonięte.
  • Łatwe sterowanie za pomocą myszki lub ekranu dotykowego.
  • Podczas rozwiązywania zadania stopniowo odsłania się obrazek, co szczególnie podoba się młodszym dzieciom.
  • Zadanie przykładowe

Wpisywanie odpowiedzi

  • Idealne jako zadanie domowe.
  • Odpowiedź trzeba wpisać na klawiaturze.
  • Bardziej wymagające niż Uzupełnianie, ponieważ należy samemu wpisać odpowiedź (np. całe słowo lub wyrażenie).
  • Przykładowe zadanie

Dowcipy

  • Atrakcyjne ćwiczenie ortograficzne idealne jako urozmaicenie lekcji.
  • Zadanie polega na wykonaniu korekty poprzez "zestrzelenie" słów zawierających błędy.
  • Żartobliwe teksty, w których umieszczone są słowa z błędami, dodatkowo motywują uczniów do czytania.
  • Przykładowe zadanie

Ćwiczenia specjalne

  • Przecinki, Czytanie ze zrozumieniem, Korektor, Słowa w zdaniach, Pytania, Krzyżówki
  • Ćwiczenia ukierunkowane na pracę z tekstem, znaczenie wyrazów oraz wybrane zagadnienia ortograficzne i interpunkcyjne.
  • Przykładowe zadanie

Gry na szybkość (Strzelanie, Roboty, Tetris, Potworki)

  • Służą głównie jako urozmaicenie lekcji.
  • Tetris polega na segregowaniu słów według kategorii, w pozostałych ćwiczeniach wykorzystano taki sam typ pytań jak w przypadku Decydowania (wybór poprawnej odpowiedzi) z akcentem na szybkość odpowiedzi.
  • Kładzenie nacisku na szybkość ma również sens z punktu widzenia pedagogiki –⁠ prowadzi do automatyzacji i płynniejszego wykorzystania wiedzy.

Gry wieloosobowe (Zawody, Terytoria, Drużynówka)

  • Służą głównie jako urozmaicenie lekcji.
  • Ten sam typ pytań jak w przypadku Decydowania (wybór poprawnej odpowiedzi) z akcentem na szybkość odpowiedzi.
  • Gracze współzawodniczą ze sobą, śledząc nawzajem swoje wyniki.
NAPISZ DO NAS

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.

Napisz do nas

Jesteś w kropce?

Najpierw przejrzyj najczęściej zadawane pytania:

FAQ

Czego dotyczy wiadomość?

Po prostu wiadomość Treści Sterowanie Logowanie Licencje