Zadania na Umiemy matematykę

Decydowanie

  • Idealne jako "rozgrzewka" lub "szybka powtórka".
  • Przejrzyste i łatwe sterowanie: wybór poprawnej odpowiedzi z dwóch. Sterowanie za pomocą ekranu dotykowego lub strzałek na klawiaturze.
  • Bardzo szeroki zakres tematyczny.
  • Łatwiejsze od pozostałych ćwiczeń, wystarczy rozpoznać poprawną odpowiedź, nie trzeba wymyślać jej samemu.
  • Przykładowe zadanie 1, Przykładowe zadanie 2

Obliczenia oraz zadania tekstowe

  • Idealne jako zadanie domowe.
  • Wpisywanie odpowiedzi numerycznej na klawiaturze lub "kalkulatorze" dotykowym.
  • Dogłębniejsze ćwiczenie niż Decydowanie, odpowiedź należy obliczyć, nie można jej zgadnąć.
  • Przykładowe zadanie 1, Przykładowe zadanie 2

Memory

  • Atrakcyjne zadanie do uniwersalnego stosowania.
  • Szukanie pasujących do siebie par. Nie jest to jednak klasyczna gra memory, gdyż karty nie są zasłonięte.
  • Łatwe sterowanie za pomocą myszki lub ekranu dotykowego.
  • Podczas rozwiązywania zadania stopniowo odsłania się obrazek, co podoba się zwłaszcza młodszym dzieciom.
  • Podobnie jak w przypadku Decydowania wystarczy „rozpoznać” odpowiedź. Ćwiczenie to posiada jednak więcej opcji do wyboru, przez co jest bardziej wymagające poznawczo i nie umożliwia łatwego odgadnięcia odpowiedzi.
  • Użyte przykłady są często w pewien sposób podobne do siebie (np. "3+(4-2)", "3-(4-2)", "3-(4+2)"), dzięki czemu uczeń ma możliwość porównywania i uświadomienia sobie różnic.
  • Zadanie przykładowe 1, Zadanie przykładowe 2

Przesuwanie

  • Aktrakcyjne zadanie do uniwersalnego stosowania.
  • Łatwe sterowanie polegające na przesuwaniu kart w odpowiednie miejsca na obrazku.
  • Niektóre z zadań zawierają w sobie element "zadania logicznego" –⁠ należy rozmieścić wszystkie karty w taki sposób, aby rozwiązanie jako całość miało sens.
  • Przykładowe zadanie 1, Przykładowe zadanie 2

Krok po kroku

  • Poszczególne przykłady składają się z kilku osobnych kroków (rozwiązanie w formie wyboru poprawnej odpowiedzi z dwóch, podobnie jak w przypadku Decydowania).
  • Przeznaczone przede wszystkim do zapoznania się z tematyką, uczniowie mają możliwość poznania wzorcowych rozwiązań zadań.
  • Poszczególne pytania są stosunkowo łatwe, jednak zadanie wymaga koncentracji – przez cały czas uczeń musi śledzić proces rozwiązywania. Zadanie szczególnie nadaje się do rozwiązywania "na spokojnie".
  • Przykładowe zadanie

Zadania logiczne

  • Sokoban, Kulka, Godzina szczytu, Kolorowe Sudoku, Rozdzielanie, Skakanie numeryczne
  • Mniej i bardziej znane zadania logiczne o różnym stopniu trudniości od tych najłatwiejszych, aż po bardzo skomplikowane.
  • Idealnie nadają się jako urozmaicenie lekcji –⁠ zadania są zabawne, lecz dzięki mocnemu naciskowi na myślenie logiczne nadają się również do wykorzystania w procesie nauczania.
  • Można je również wykorzystać jako bonus dla zdolnych uczniów, znajdziemy bowiem wśród nich mnóstwo trudnych zadań, od których nawet ekspertom zagotuje się w głowie...

Gry na szybkość (Strzelanka, Roboty, Tetris, Potworki)

  • Służą głównie jako urozmaicenie lekcji.
  • Wykorzystują ten sam typ pytań jak Decydowanie (wybór poprawnej odpowiedzi), liczy się jednak szybkość odpowiedzi.
  • Kładzenie nacisku na szybkość ma również sens z punktu widzenia pedagogiki –⁠ prowadzi do automatyzacji i płynniejszego wykorzystania wiedzy.

Gry wieloosobowe (Zawody, Terytoria, Drużynówka, Zgadywanie)

  • Służą głównie jako urozmaicenie lekcji.
  • Ten sam typ pytań jak w przypadku Decydowania (wybór poprawnej odpowiedzi) z akcentem na szybkość odpowiedzi.
  • Gracze współzawodniczą ze sobą, śledząc nawzajem swoje wyniki.
NAPISZ DO NAS

Jesteś w kropce?

Najpierw przejrzyj najczęściej zadawane pytania:

FAQ Instrukcje dla rodziców Instrukcje dla nauczycieli

Czego dotyczy wiadomość?

Wiadomość Treści Sterowanie Logowanie Licencje