Dla rodziców
Kupno i aktywacja
Zarządzanie rodziną
Jak oceniamy: odznaki i gry
Wybór ćwiczeń
Zadania na Umiemy informatykę
Zadania dla języka Python
Python jest obecnie najczęściej używanym językiem na początkowym etapie nauczania programowania i dlatego w Umiemy informatykę kładziemy na niego duży nacisk.
Programowanie w Pythonie
- Podstawowe ćwiczenia polegające na samodzielnym napisaniu kodu.
- Programowanie bezpośrednio w przeglądarce z automatyczną kontrolą rozwiązania.
- Zadania ukierunkowane głównie na pracę z tekstem i liczbami.
- Idealne jako zadania domowe.
- Przykładowe zadanie
Żółw Python
- Ćwiczenia podobne jak w przypadku programowania podstawowego w Pythonie, z tą różnicą, że wykorzystują malowanie obrazków za pomocą żółwiej grafiki.
- Idealne jako zadanie domowe.
- Przykładowe zadanie
Decydowanie, Wynik programu, Rozumienie programów
- Ćwiczenia idealne do wstępnego zapoznania się z nowymi koncepcjami programowania.
- Krótkie fragmenty kodu. Zadanie polega na zadecydowaniu, co robią.
Programowanie graficzne
Dla całkowicie początkujących programistów tradycyjnie używa się różnych form programowania graficznego.
Strzałki
- Zadanie cieszące się wielką popularnością. Odpowiednie również dla małych dzieci, ale nie pogardzi nimi nawet osoba dorosła.
- Zadanie o charakterze logicznym, które może służyć jako rozgrzewka i trening myślenia algorytmicznego.
- Przykładowe zadanie
Żółwia grafika i ProgMalowanie
- Atrakcyjne zadania programistyczne, rysowanie obrazków za pomocą bloków.
- Obszerny zbiór przykładów, który łączy elementy ćwiczeń z matematyki (kąty, odległości).
- Idealne jako zadanie domowe.
- Przykładowe zadanie 1, Przykładowe zadanie 2
Robotanik
- Konstruowanie programów dla robota przy pomocy prostych bloków graficznych.
- Z pozoru proste zadanie, w którym nie brakuje też bardzo trudnych ćwiczeń (np. na użycie rekurencji).
- Idealne do przyciągnięcia uwagi uzdolnionych uczniów.
- Przykładowe zadanie
RoboArena
- Konkurencyjna gra programistyczna, możliwość grania przeciwko komputerowi jak i przeciwko wielu graczom.
- Nadaje się do urozmaicenia nauki, do wykorzystania bezpośrednio na lekcji.
- Przykładowe zadanie