Zadania na Umiemy angielski i Umiemy niemiecki

Słownictwo

Memory

  • Atrakcyjne ćwiczenie do nauki słówek.
  • Łączenie słów w pary. Nie jest to tradycyjna gra pamieciowa, karty nie są zasłonięte odsłonięte.
  • Łatwe sterowanie za pomocą myszki lub ekranu dotykowego.
  • Podczas rozwiązywania zadania stopniowo odsłania się obrazek, co podoba się zwłaszcza młodszym dzieciom.
  • Przykładowe zadanie

Słówka: wybór poprawnej odpowiedzi

  • Klasyczne ćwiczenie do nauki słówek polegające na wybraniu poprawnej odpowiedzi spośród czterech podanych.
  • Idealnie nadaje się jako ćwiczenie wprowadzające do nowego słownictwa.
  • Przykładowe zadanie

Tłumacz

  • Ćwiczenie do nauki słówek wraz z pisownią.
  • Pomaga skutecznie nauczyć się nowego słownictwa.
  • Dynamiczne podpowiedzi –⁠ w pierwszej fazie rozwiązywania ćwiczenia wystraczy napisać kilka pierwszych liter, aby pokazała się "wskazówka". Później podpowiedzi są stopniowo eliminowane.
  • Przykładowe zadanie

Słuchanie słówek

  • Ćwiczenie na umiejętność słuchania.
  • Usłyszysz nagranie z poprawną wymową słówka, a twoim zadaniem jest wybrać poprawną odpowiedź spośród podanych.
  • Idealnie nadaje się jako ćwiczenie wprowadzające do nowego słownictwa.
  • Przykładowe zadanie

Słowa w zdaniach

  • Trudniejsze ćwiczenie na słownictwo: umiejętność stosowania słów w zdaniach.
  • Uzupełnianie zdań słowami, proste sterowanie za pomocą przeciągania.
  • Po udzieleniu odpowiedzi wyświetla się tłumaczenie zdania.
  • Przykładowe zadanie

Odsłanianka

  • Atrakcyjna gra wieloosobowa, idealna jako urozmaicenie lekcji.
  • Stopniowo odsłaniają się obrazki. Zadaniem graczy jest napisać, co znajduje się na obrazkach (w języku obcym).
  • Gra na szybkość, punkt otrzymuje gracz, który jako pierwszy napisze poprawną odpowiedź.


Gramatyka

Decydowanie

  • Podstawowe ćwiczenie do utrwalenia zagadnień gramatycznych.
  • Przejrzyste i łatwe sterowanie: wybór poprawnej odpowiedzi z dwóch. Sterowanie za pomocą ekranu dotykowego lub strzałek na klawiaturze.
  • Wszystkie przykłady dysponują tłumaczeniem, a niektóre dodatkowo posiadają wyjaśnienie konkretnego zjawiska.
  • Przykładowe zadanie

Wpisywanie

  • Idealne jako zadanie domowe.
  • Odpowiedź wprowadzana przy pomocy klawiatury.
  • Pozwala na dokładniejsze przećwiczenie niż Decydowanie, ponieważ należy wpisać całe słowo.
  • Wybrane przykłady

Budowa zdań

  • Zadanie polega na poprawnym ułożeniu zdania z podanych słów.
  • Proste sterowanie za pomocą przeciągania.
  • Wdzięczne zadanie –⁠ większość przykładów jest stosunkowo łatwa (dzięki czemu rozwiązujący mają satysfakcję), jednak odpowiedzi nie można odgadnąć na chybił trafił.
  • Przykładowe zadanie

Gry na szybkość (Strzelanka, Roboty, Tetris, Potworki)

  • Służą głównie jako urozmaicenie lekcji.
  • Tetris polega na segregowaniu słów na podstawie kategorii, pozostałe ćwiczenia wykorzystują ten sam typ pytań co Decydowanie (wybór poprawnej odpowiedzi), liczy się jednak szybkość odpowiedzi.
  • Kładzenie nacisku na szybkość ma również sens z punktu widzenia pedagogiki –⁠ prowadzi do automatyzacji i płynniejszego wykorzystania wiedzy.

Gry wieloosobowe (Zawody, Terytoria, Drużynówka)

  • Służą głównie jako urozmaicenie lekcji.
  • Również ten sam typ pytań jak w przypadku Decydowania (wybór poprawnej odpowiedzi) z akcentem na szybkość odpowiedzi..
  • Gracze współzawodniczą ze sobą, śledząc nazwajem swoje wyniki.


Praca z tekstem

Czytanie ze zrozumieniem oraz Słuchanie ze zrozumieniem

NAPISZ DO NAS

Jesteś w kropce?

Najpierw przejrzyj najczęściej zadawane pytania:

FAQ Instrukcje dla rodziców Instrukcje dla nauczycieli

Czego dotyczy wiadomość?

Wiadomość Treść Sterowanie Logowanie Licencje